Prova att rida igen, check!


Shiiiiet vad stel jag är! Föreställ er en gravt hjulbent person som slightly går inåt med fötterna - känns det som att jag ser ut när jag går efter ridlektionen imorse, haha!

Ringde spontant igår och pratade med min gamla ridklubb, och fick rida med i en lektion idag. Det bidde bara att åka hem till mamma och gräva fram mitt gamla ridset, som jag insåg ganska snart hade sett bättre dagar . . . Upptäckte precis innan jag skulle åka imorse att jag hade två jääättehål i ridbyxorna mitt på rumpan. Lite skabbyfancy sådär, och var riiktigt lycklig att jag hade tagit på mig mina heltäckande svarta grannytrosor just idag!

Satt  och väntade på den hederliga gamla 80 bussen mot stallet tillsammans med en gammal farbror. Han insisterade på att hans ryggsäck skulle stå emellan oss på bänken, vilken kunde skydda mig från nåt av hans utfall. Hjälp? Frågade inte vidare på det. Inget hände dock, han tjötade bara hål i mitt fucking huvud och stank omänskligt mycket vitlök. Ibland undrar man när folk inte känner the vibe att man kanske ska sluta prata när den andre krystat ler och pressar in hörlurarna så långt det bara går i örongången. Ja, dessa människor.

I alla fall, ridningen då! Jag gick rida ett sto som är ny på ridskolan sen jag slutade. Nene hette hon och var en stor brun tant som var ganska bastant och lite klurig att rida. Ridläraren sa att hon inte är den enklaste hästen att hoppa upp på om man inte ridit på 3 år, men hon tyckte i alla fall att vi fick till det lite då och då :). Ja ibland mjuknade tanten till och då kändes hon riktigt mysig! Dem andra ryttarna i gruppen var dock stjärnor, jiiiises, jag lunkade runt där i deras shadows men vafan jag är ju ganska newbie nu haha. Men kul var det :D!!




Nene ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0