Vilken film!!


Jag pratar om filmen Philadelphia från 1993 med Tom Hanks i huvudrollen som handlar om en framgångsrik ung advokat vid namn Andrew Beckett som arbetar på en välkänd advokatbyrå och är på toppen av sin karriär. Han får en dag reda på att han har ADIS och plötsligt vänder alla honom ryggen. Han blir förråd av sin egen chef som alltid stått bakom honom, och som nu, från ingenstans, avskedar honom. Filmen handlar om Andrews långa kamp att få respekt och förståelse, men framför allt att vinna i domstolen mot sin forna chef och arbetskollegor.

Det var den bästa film jag sett på ett riktigt bra tag!! Och nog den mest hjärtegripande jag sett på länge :O åh, mitt hjärta brinner ju verkligen för såna här frågor, och jag fick riktigt gömma mig under luggen så inte Linus märkte hur jag grät för kung och fosterland :P. Säger bara se den!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0