Hästnörd som jag är


Har tagit mig i kragen och bestämt mig för att börja rida igen. Är inte direkt sugen på att gå tillbaka till ridskolan, utan mitt drömscenario hade snarare varit att någon duktig privatperson kunde träna mig någon dag i veckan. Känns dock som det var hundra år sedan jag var iklädd mina slimmade ridbyxor, hade 6 lager tröjor och hö i håret 3 dagar i veckan. Kunde mysa i stallet i evigheters evigheter och aldrigaldrig tröttna.

Kliar så i mina fingrar, vill upp i sadeln igen, lukta häst! Får se om jag hittar någon vänlig själ därute som vill träna mig. Har om inte annat en 2 timmars skogsritt inplanerad ihop med min älskade hane, som jag fick som presentkort i julklapp. Bör nämnas är att denna man aldrig suttit på en häst i hela sitt liv, är dödligt pälsallergisk samt allergisk mot allt som har med hö, halm och spån att göra. Men han trotsar strongt naturlagarna. Får se hur denna utflykt slutar :P . . .








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0