Jag vill ha en Turk


Åsa på jobbet berättade om sin katt hon har, som lät som en given framtida katt för mig. Inte just hennes då utan rasen som den är av som heter Turkish van. Visst reagerade man med "sayyy whaaaat" men när hon började berätta så lät det som en perfekt katt för mig som är hundmänniska in i benmärgen. Bara lyssna:

Den Turkiska Vanen har ett rykte om sig att älska att bada, och att leka med vatten så att det stänker och plaskar. Turkar är mycket personliga, charmiga och sällskapliga. De småpratar gärna och svarar på tilltal. De gillar alla som vill leka med dem, särskilt om de får apportera. Det är nämligen favoritleken hos väldigt många turkar. Turken vill gärna följa med matte eller husse överallt i huset. När turken själv får vara i centrum för all uppmärksamhet trivs den allra bäst och spinner ljudligt.

Låter så roligt när dem benämner rasen som Turken haha. Men visst låter det ljuvligt! Som en hund! Fast katt . . !



Jag vill ha dem ännu mer när jag såg deras teckning. Vit med
orange huvud och svans. Gaad jag döör!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0