Morr


Jag promenerar harmoniskt mot Hemköp. Nöjd och belåten. En tjej i 18-årsåldern stannar mig och frågar om jag vet om att Gud älskar mig? Suuuuuuuck inte sån jobbig jävel, tänkte jag i mitt stilla sinne och svarade lite käckt: "Jag tror inte på Gud, jag tror på nåt annat. Liksom nåt eget". Oj oj och där var diskussionen igång haha. Den här tjejen stod två decimeter från mitt ansikte, borrade in sina ögon i mig och sa "Det finns ingen annan än Gud!!" med en toooone man inte kunde missa. Och där stod jag, paff av hennes reaktion och förklarade lugnt och sansat igen, att jag vill inte definiera min tro med Gud eller Han, jag nöjer mig med att jag tror på nåt eget inom mig. Här nånstans börjar jag undra varför jag ens stannade?! Råkade slänga ur mig "Jag har redan provat allt såntdär", vilket jag insåg lät superfel men fick tjejen att stanna upp och titta frågande på mig. "Jaa . . konfimerat mig, gått på gudstjänster och sånt där". .   "DET FINNS SÅ MYCKET MER ÄN DET!! HAN ÄR ÖVERAAALLT" skriker tjejen och här börjar jag känna mig halvtomhalvt obekväm. Vill liksom bara slinka ur hennes bibelgrepp men kommer liksom inte loss. Börjar i denna lilla stund bli jävligt irriterad, för jag säger lite lätt igeen att det är superfint att hon är kristen men jag tror på nåt annat. Hon blir mer och mer stött, fortsätter dock med sin aggroton att försöka varva med mig vilket inte lyckas så bra. Jag står med ett avslutnings"jag-orkar-inte-lyssna-mer-på-dig"-smirk och säger tack och hej på skarpen. Stegar bestämt sista metrarna mot Hemköp.

"Jeeeesusss och Guuud älskar dig ändå, glöm inte det!!" skriker hon efter mig.

OMG. . !! Sånt där gör mig förrrrrbannad. Bli påtvingad en tro av nån random 18-årig brud som inte ens var trevlig. Jättekäckt att hon sett Gud, att dem älskar varandra, att hon lever i en trångsynhetbubbla men dont fucking tell me vad jag ska tro på och inte. Tack och hej! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0