Ny trend?


Dagens intressanta fenomen: Morgonrock som mode

När jag knatar från vagnen påväg bort mot jobbet på mornarna, sådär lite halvstressat som alltid, är jag i något zombiemood, ja i min lilla egna peppa-mig-själv-jag-ska-jobba-bubbla att jag inte tänker på allt folk som passerar en. Ja man är trött, nyvaken och seg bara på tanken att man ska jobba. Men idag tittade jag inte bara en extra gång, jag var t o m tvungen att vända på huvudet! Föreställ er en tjej, ja tänk er 16-17 år gammal, som spatserar obekymrat förbi iklädd enbart en morgonrock (!) och på det ytterskor och så en handväska över axeln. Och det var inte ens en fin morgonrock, utan en såndär halvofräsch av frotté med ett åtdraget band runtom (!). Antaaglien var detta ett desperat försök till en ny modetrend . . eller modechock? som inte riiiktigt gick hem.

Gissar på att denna tjej är ett såntdär typiskt rebellbarn som gör nåt udda bara för att, för att inte vara som alla andra. Men det finns en gräns! Och nu känner man sig som en 87-årig gammal bittertant :P men det där gick fan inte hem nånstans hos fröken Bellsa.



Och så bara ett par pumps på det så är man klar för kvällen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0