Dessa kunder


Dagens fenomen:
Kunder som vill visa sig liiiiiite bättre än dig


Jag står fridfullt och viker Rayonbordet när jag av nån anledning tittar upp och möter en kvinnas blick. Hon ser ut att vara en sån där överförbittrad tant med en djuuup bekymradskåra i pannan och ögonbrynen hänger tuuunga över ögonlocken. Jag funderar lite i min stilla harmoni om hon är förbannad över något eller om hon faktiskt bara ser så ut.

- Ursäkta, vem är det som skriver era skyltar? frågar hon plötsligt med en sliightly överlägsen ton.

-  Hur menar du då?

- Ja, för *jag-är-fin-i-kanten-och-lite-bättre-än-du-hostet* hur stavar du kavaj på engelska?
B - L - A Z - E - R som ni skriver heter det ju inte riktigt, flinar hon nöjt, utan det ska vara 
B - L - A - S - I - E - R. Kan vara bra att veta för dig, säger hon fisförnöjt och går.

Kvar står jag med öppen mun. Och hem springer jag och med eneste bums slår upp detta i ett lexikon. Och där ser jag det tydligt stå: kavaj, jacka stavas faktiskt visst B L A Z E R.

In your FACE granny!  :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0